Zanka

Diğer sosyal medya uygulamaları gibi Twitter’da ücretsiz olarak kullanılıyordu. Ancak pandemi sürecinde reklam gelirleri yüzde 23 azalan şirket, kısa süre önce ücretli abonelik için ilk adımı attı. Twitter’ın CEO'su Jack Dorsey'den paralı aboneliğe ilişkin açıklamalarda bulundu ve yıl sonuna kadar birkaç farklı ücretli üyelik modelini deneyeceklerini söyledi…

On milyonlarca aktif kullanıcısına rağmen söz konusu gelir sağlamak olunca yatırımcılarını bir türlü memnun edemeyen Twitter, çareyi bir kez daha ücretli abonelik modelini denemekte buldu.

CNN International'da yer alan habere göre, sosyal medya platformu bu modele geçmek için yeni bir departman kurdu. Bu proje kapsamında iş ilanları da yayınlayan Twitter, 'Gryphon' adı verilen proje kapsamında New York ofisinde çalışacak ve abonelik platformunda görev alacak çalışma arkadaşları aradığı bilgisine yer verdi.

ABD basınında çıkan haberler sonrası bir açıklamada bulunan Twitter sözcüsü söz konusu iş ilanının yeni özelliğin platforma entegre edileceği anlamını taşımadığı bilgisinin altını çizdi.

Mikroblogging sitesi Twitter'ın kurucusu ve CEO'su Jack Dorsey merakla beklenen ücretli üyelik modeline ilişkin açıklama yaptı.

Birkaç farklı model üzerinde durduklarını belirten Dorsey, modellere ilişkin detay vermekten kaçınsa da yıl sonuna kadar farklı üyelik modellerine ilişkin birkaç deneme gerçekleştireceklerini söyledi.

Dorsey yatırımcılara seslenirken, “Bu yıl abonelik modeline ilişkin testler göreceksiniz. Birinin Twitter'a ücret ödemesini istemek çıtayı çok yükseğe koymak demek. Şu an çok çok erken keşif aşamasındayız” diyerek abonelik oluşumu hakkında bilgi verdi.

‘İNSANLARIN ÖDEME DUVARLARINI YÖNETMESİNİ SAĞLAYACAĞIZ’

Dorsey abonelik modeli ile reklam işlerinin birbirini tamamlaması gerektiğini söylerken, “Düşündüğümüz dünyaya göre abonelik sistemi reklam ile tamamlayıcı olacak. İnsanların ödeme duvarlarını yönetmesini sağlayacağız” diyor. Ödeme duvarlarını yönetmekten kastın kullanıcılara farklı abonelik seçenekleri sunmak olduğu düşünülüyor.

REKLAM AMBARGOSUNDAN ETKİLENDİ

Twitter'ın ikinci çeyrek reklam geliri pandeminin de etkesiyle yüzde 23 düşerek 562 milyon dolara geriledi. Reklam verenlerin nefret söylemini körüklediği gerekçesiyle sosyal medya platformlarına uyguladığı ambargolar da Twitter'ın gelir kaybı yaşamasına neden oldu.

BU İLK DENEME DEĞİL

Ancak bu Twitter'ın platforma ücretli abonelik opsiyonunu eklemek için başlattığı ilk çalışma değil. Twitter 2017 yılında kullanıcıların ve küçük işletmelerin tweetlerine erişimi arttırmak için abonelik modelini test etmişti.

Bu proje kapsamında aylık 99 dolar ücret karşılığında ücretli üyelerin paylaşımlarının söz konusu hesabı takip etmeyen kişiler tarafından da görülmesi imkanı sunulması planlanıyordu. Ne var ki planlar suya düştü. Twitter konu ile ilgili yaptığı anket sonrası projeyi rafa kaldırma kararı almıştı.

 

 



Bu içeriğe emoji ile tepki ver