Zanka

Kanal İstanbul’la ilgili açıklamalarda bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Kanal İstanbul, İstanbul Boğazı'nın güvenliği ile Uzak Doğu ve Batı arasındaki şu anda 710 milyar dolar olan ve sürekli büyüyen ticaret hacminden daha fazla pay alabilmek için gereklidir çünkü Türkiye, bu ticaretin tam ortasındadır” dedi…

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, AKP Gençlik Kolları Merkez Karar Yönetim Kurulu (MKYK) Toplantısı'na katıldı.

Yaptığı konuşmada Kanal İstanbul projesine de değinen Bakan Karaismailoğlu, kanalın uzunluğunun 45 kilometre olacağını belirtti ve “Kanal İstanbul güzergahının yüzde 78'i doğal bir su yatağı. Diğer kalan yüzde 22'lik kısımda da ciddi bir toprak hareketi olacak” dedi.

“TİCARETTEN DAHA FAZLA PAY ALMA ÇABASINDAYIZ”

Karaismailoğlu, gelişen dünya ticaretinden Kanal İstanbul sayesinde alacakları payı artırmayı planladıklarını kaydederek, şunları söyledi:

"Şu anda dünyadaki ticaret hacmi yük olarak 12 milyar ton. Bunun 1,7 milyar tonu Karadeniz havzasında dolaşıyor ama 2030 yılında bunun 2 katına çıkmasını bekliyoruz. Bu yükün miktarı 2030'da 25 milyar tona, Karadeniz etrafında ise 3,5 milyar tona çıkacak ardından 2050'de 95 milyar ton, 2100 yılında da 150 milyar tona çıkması bekleniyor. Karadeniz'deki bu ticaret ağının tek çıkış noktası İstanbul Boğazı. Bizim bu ticari hareketliliğe hazır olmamız gerekiyor. 2030 yılında Karadeniz'de oluşacak 3,5 milyar tonluk ve ardından daha da büyüyecek olan ticarette Türkiye'nin söz sahibi olması gerekiyor. Kanal İstanbul, İstanbul Boğazı'nın güvenliği ile Uzak Doğu ve Batı arasındaki şu anda 710 milyar dolar olan ve sürekli büyüyen ticaret hacminden daha fazla pay alabilmek için gereklidir çünkü Türkiye bu ticaretin tam ortasındadır. Bu ticaretten daha fazla pay almanın çabasındayız."



Bu içeriğe emoji ile tepki ver