Zanka

Bir süredir ekonomik krizle mücadele eden AtlasGlobal, dün akşam yaptığı açıklamayla uçuşların durdurulduğunu duyurdu. Uçuşlar yeniden ne zaman başlayacak? Bilet alan yolculara ne olacak? Yönetmeliğe göre kadar iade yapılmalı? Ulaştırma Bakanlığı konuyla ilgili ne dedi? İşte gündeme bomba gibi düşen karara ilişkin detaylar…

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy'un ikiz kardeşi Murat Ersoy'un sahibi olduğu AtlasGlobal Havayolları, 26 Kasım saat 19.30 itibari ile uçuşlarına ara verme kararı aldı.

21 Aralık tarihine kadar uçuşların durdurulma sebebine ilişkin ise, 2016 yılından itibaren başlayan ekonomik dalgalanmaya ve İstanbul Havalimanı'ndaki artan maliyetlere yapılan vurgu dikkat çekti.

İşte Atlasglobal’ın o açıklaması;

“Değerli Basın Mensubu,

2015-2016 yıllarında ülkemizde yaşanan terör olayları ve hain darbe girişimi havacılık sektöründe büyük yaralar açmış, taşınan yolcu sayısı ve yolcu gelirlerinde 2017 yılı dahil önemli kayıplara neden olmuştur. Havacılık sektörünün itici gücü olan turizm sektörü açısından olumsuz geçen söz konusu dönemin ardından, güvenlik algısı ve ana pazarlarla olan politik ilişkilerdeki iyileşmenin desteğiyle 2018 yılında başlayan toparlanma süreci devam etmiş; bu konuda alınan tedbirlerin etkileri havacılık sektörüne de olumlu bir şekilde yansımaya başlamıştır.

2015-2016 yıllarında yaşanan bu elim olaylar gerek operasyonel gerekse de ticari açıdan Havayolumuzu olumsuz yönde etkilemiştir. Bunun yanı sıra 2018 yılı ikinci yarısında Türk Lirası'nda yaşanan hızlı ve agresif dalgalanmalar özellikle iç pazar dinamiklerini de olumsuz etkileyerek uçakla seyahat etme talebinde azalmaya sebep olmuştur.

Yaşanan olumsuzluklara rağmen, Havayolumuz tarafından alınan yeni stratejik kararlar çerçevesinde 2018 yılı ikinci yarısında toparlanma sürecine girilmiş ve operasyonlarımız tekrar kar eder hale getirilmiştir. Ancak yakın geçmiş olumsuzlukları ve beraberinde getirdiği ekenomik yük ve 2019 yılı Nisan ayı itibariyle İstanbul Havalimanı'na geçişle birlikte lojistik ve operasyonel maliyetlerde yaşanan büyük artış, Havayolumuz açısından 2016/2017 kayıplarımızı yeterli sürede telafi etme imkanımızı ortadan kaldırmıştır.

Nakit akışımızdaki gerekli yapılandırma ve iyileştirmeyi sağlamak amacıyla, tüm uçuşlarımıza 26 Kasım 2019 itibariyle, 21 Aralık 2019 tarihine kadar ara vermek zorunda kaldığımız bilgisini arz ederiz.

Bu süreçte uçuşu gerçekleştirilemeyen yolcularımızın satın aldıkları biletleriyle ilgili 15 Aralık 2019 tarihine kadar gerekli tespitler tarafımızca yapılacaktır. Yolcularımızın iade ve değişiklik talepleri ile ilgili uygulanacak işlemler 16 Aralık 2019 tarihinde web sitemiz üzerinden duyurulacaktır.

Bütün satış kanallarımızdan bilet satış işlemleri 16 Aralık 2019 tarihine kadar kapalı tutulacaktır.

Atlasjet Havacılık A.Ş.”

NE KADAR İADE YAPILMALI?

AtlasGlobal yaptığı açıklamada, iade ve değişiklik talepleriyle ilgili işlemler için, 16 Aralık tarihini işaret etti. Sosyal medyadan yapılan paylaşımlarda ise birçok yolcu mağduriyetini dile getirdi ve o tarihe kadar ne yapacaklarını sordu.

Akıllardaki soru işaretleri şimdilik yerini koruyor, peki mağdur yolculara ne kadar iade yapılmalı?  Hava yolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik’e göre; uçuştan iki hafta önce uçuş iptali yolcuya bildirilirse, hava yolu şirketi bilet ücretinin tamamının satın alınmış olduğu fiyat üzerinden nakit olarak veya elektronik banka havalesi ile yolcuya iade ediyor. Uçuşa iki haftadan kısa bir süre kalmışken uçuş iptal edilirse, yolcu bu süreçte bilgilendirilmiş olsa dahi yolcuya iç hatlar için 100 Euro, Dış hat uçuşlarında ise yolculara;

a) 1500 kilometre veya daha kısa tüm uçuşlar için 250 Euro’nun Türk Lirası cinsinden karşılığı,

b) 1500 ile 3500 kilometre arası uçuşlar için 400 Euro’nun Türk Lirası cinsinden karşılığı,

c) 3500 kilometreden daha uzun uçuşlar için 600 Euro’nun Türk Lirası cinsinden karşılığı, tazminat ödemek zorunda.

ULAŞTIRMA BAKANLIĞI’NDAN AÇIKLAMA

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, AtlasGlobal Havayolları’nın belirttiği süre içerisinde bilet alan yolcuların mağduriyetlerini giderip gidermediğinin takip edileceğini bildiren şu açıklamayı yaptı:

“AtlasGlobal Havayolları, 21 Aralık 2019 tarihine kadar tarifeli uçuşlarını durdurduğunu açıklamıştır. Firma, söz konusu dönem içinde uçuşunu yapamayan yolcularla ilgili bilgileri 15 Aralık 2019 tarihine kadar tespit ederek, söz konusu süreç nedeniyle oluşabilecek mağduriyetleri gidereceğini bildirmiştir.

AtlasGlobal Havayolları'nın belirttiği süre içerisinde bilet alan yolcuların mağduriyetlerini giderip gidermediği, Bakanlığımızca yakından takip edilecektir.”



Bu içeriğe emoji ile tepki ver