Zanka

Dün sistemi çöken ve hiçbir hizmet veremeyen Akbank, sorunu çözemedi. Bankanın müşterileri büyük mağduriyet yaşarken, kurumdan yeni açıklama geldi. Akbank’ta mağduriyetlerin giderilmesi için hangi kararlar alındı? İşte son gelişmeler…

Türkiye'nin en fazla teknoloji ve mükemmellik ödülü alan bankalarından olan Akbank, dün başlayan sistem krizine çözüm arıyor.

Milyonlarca Akbank müşterisi, 24 saati aşkın bir süredir bankanın hiçbir sistemine ulaşamıyor. Bankanın internet şubesi, mobil şubesi ve kredi kartı pos cihazları çalışmıyor. Bazı vatandaşlar sosyal medyadan ATM'lerden para çekemediklerini de dile getiriyor. Yaşanan mağduriyetin boyutu her geçen dakika katlanarak artıyor.

Akbank, yaşanan sorunla ilgili bugün yeni bir açıklamada bulundu. Yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:

“06.07.201 tarihinde başlayan ve bankamız ana bilgisayarındaki teknik sorundan kaynaklanan kesintiler sürmektedir. Müşterilerimize hizmet verdiğimiz tüm kanallarımız bu sorundan etkilenmektedir. İlgili birimlerimiz ve teknoloji iş ortaklarımız çözüm için çalışmalarına devam etmektedir.

Durumun siber saldırıdan kaynaklandığına dair internet ve sosyal medyada yapılan paylaşımlar gerçeği yansıtmamaktadır. Bankamız ve müşterilerimizin bilgi ve kayıtlarına ilişkin herhangi bir güvenlik problemi bulunmamaktadır, sorunun giderilmesini takiben işlemlerimiz devam edecektir.

Müşterilerimiz bu süreçte yaşanan mağduriyetlerin giderilmesi için aldığımız önlemelere Akbank.com’dan ulaşabilirler.

Bu süre zarfında hizmetlerimizde yaşanan aksaklıklar için özür diler, anlayışınız için teşekkür ederiz.”

SON ÖDEME TARİHLERİ ÖTELENECEK, İŞLEYEN FAİZ GERİ ÖDENECEK

Akbank’ın sitesinde kesintilerle ilgili olarak yapılan açıklama ise şöyle:

“06.07.2021 tarihinde başlayan ve devam eden bankamız ana bilgisayarındaki teknik sorundan kaynaklanan kesintiler ile ilgili olarak;

* Ekstre ödemesi 06.07.2021 tarihinde olan kredi kartları müşterilerimizin son ödeme tarihi bankamız tarafından bir gün ötelenecektir.

* Kredi vadesi veya taksit tarihi 06.07.2021 olan ticari krediler ve tüketici kredileri için o gün faiz işletilmeyecektir/işleyen faiz geri ödenecektir.

* Müşterilerimize ekstre, kredi ve taksit ödemeleriyle ilgili herhangi bir gecikme faizi yansıtılmayacaktır.

Müşterilerimizin ekstre ötelemeleri, kredi vadesi ve taksit ödemeleriyle ilgili ek bir işlem yapmasına gerek bulunmamaktadır.”

BİR AÇIKLAMA DAHA

Saatler akıp giderken, sorun halen giderilemedi. Müşteriler tepkisini yoğun bir şekilde sosyal medyadan dile getirmeye devam ederken, Akbank bir açıklama daha yaptı.

Sosyal medyadan yapılan son açıklamada şöyle dendi:

“Hizmetlerimizdeki kesintileri gidermek için yoğun çalışmalarımızı teknoloji iş ortaklarımızla beraber aralıksız sürdürüyoruz.

Sistemlerimizi önümüzdeki saatlerde kademeli olarak devreye almayı hedefliyoruz. Gelişmeleri sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz.

Süreçten etkilenen başta müşterilerimiz olmak üzere tüm paydaşlarımızdan özür dileriz.”



Bu içeriğe emoji ile tepki ver
31161373