Zanka

5 yıllık stratejik planını belirleyen Milli Eğitim Bakanlığı, imam hatiplerdeki kaliteyi arttırmak için bütçeden 2.7 milyar lira ayıracak… Ayrıca açıklamalarda dikkat çeken bir ifade de yer aldı. Çocuğu fen ve sosyal bilimler liselerinde okuyan velilerin yükseköğretime, “çok fazla” değer atfettiği savunuldu…

Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) beş yıllık yol haritasını içeren, “2019-2023 Stratejik Planı”nın detayları belli oldu.

Beş yılda toplam 719 milyar TL harcamayı öngören planda, “Sağlıklı bir din perspektifi sunulması için” imam hatip okullarında eğitim gören öğrencilerin her yönden geliştirilmesi yer aldı. Dini eğitim veren okulların ders saatini azaltmayı planlayan Bakanlık, imam hatiplerdeki meslek dersleri ile akademik derslerin dengelenmesi için harekete geçecek. İmam hatiplilerin mesleki gelişimlerine yönelik, “Akademik Koçluk” sistemi hayata geçirilecek. Öğretim programı ve ders yapısı güncellenen imam hatiplerde verilen yabancı dil eğitimi iyileştirilecek. İmam hatipler ile yükseköğretim kurumları arasında işbirlikleri sağlanacak. MEB’in imam hatiplerdeki kaliteyi artırmak için atacağı adımların toplam maliyeti 2.7 milyar TL olacak.

Mesleki ve teknik eğitim ile hayat boyu öğrenme sistemleri, piyasanın ihtiyaçlarına göre yeniden düzenlenecek. Mesleki ve teknik eğitim ile istihdam-üretim ilişkisi güçlendirilecek. Özel sektörün mesleki eğitimde planlama ve uygulanma süreçlerine katkısı daha da kuvvetlendirilecek.

ÖZEL OKULLARA DESTEK

Bakanlığın özel okullaşmanın artırılması için teşvikleri, yeni beş yıllık dönemde de devam edecek. Özel sektörün eğitim yatırımlarının desteklenmesi amacıyla yasal düzenlemeler yapılacak. MEB, özel okullarda okuyan öğrenci sayısını artırmaya çalışacak.

ZAYIF YÖNLER LİSTESİ

MEB’in, Strateji Belgesi’nde, “Zayıf Yönler” listesi de yer aldı. Eğitim sendikaları ile velilerin ve öğrencilerin tepkisini haklı çıkartan listede, lise okul türü kontenjanlarının öğrenci talepleri ile uyumsuz olduğu belirtildi. Zorunlu eğitimden ayrılmaların önlenmesine ilişkin etkili bir izleme ve önleme mekanizması olmadığını itiraf eden Bakanlık, diğer bazı zayıf yönleri şöyle sıraladı:

Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetlere katılımın düşük olması,

Ücretli öğretmen uygulaması,

Kariyer ve liyakata dayalı atama ve görevde yükselme sisteminin istenilen düzeyde olmaması,

Derslik başına düşen öğrenci sayısında bölgesel farklılıklar ve ikili eğitim uygulamalarının olması.

"VELİLER YÜKSEKÖĞRETİME FAZLA DEĞER ATFEDİYOR"

Türkiye’nin, “Entelektüel sermayesini artırmak ve kalkınmasına destek vermek” amacıyla fen ve sosyal bilimler liselerinin niteliğinin güçlendirileceğini açıklayan MEB’in, bu okulların sayıca artmasını risk olarak görmesi dikkati çekti. Bakanlık, çocuğu fen ve sosyal bilimler liselerinde okuyan velilerin yükseköğretime, “çok fazla” değer atfettiğini savundu.

 



Bu içeriğe emoji ile tepki ver


BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR